Güncel Sayı

Cilt: 1 Sayı: 9, 16.03.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makalesi

Derlemeler

Sanat Tarihi, Seramik Tasarımı, Sanat ve Edebiyat, Malzeme Bilimi ve Teknolojileri, Mühendislik
Doç. Dr. Hami Onur BİNGÖL T.C. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
Video Sanatı, Güzel Sanatlar, Fotoğraf, Canlandırma-Animasyon
Mustafa Kemal ŞEN KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU 0000-0001-8714-0193
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gül ÇETİN KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0001-8665-8038
Seramik Tasarımı
Dr. Öğr. Üyesi Almıla YILDIRIM Muğla Sıtkı Koçman üniversitesi 0000-0002-8445-3474
Güzel Sanatlar
Afet ve Acil Durum Yönetimi, Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları, Arşiv, Arşivcilik, Depolama ve İlgili Çalışmalar, Adli Bilim ve Yönetim
Prof. Dr. Attila DÖL NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Sanat Felsefesi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eğitimi (Diğer), Sanat ve Edebiyat
Doç. Dr. Aydın ZOR Akdeniz University, Faculty of Fine Arts, Department of Graphic 0000-0003-1338-3445
Canlandırma-Animasyon, Güzel Sanatlar Eğitimi, Grafikler, Artırılmış Gerçeklik ve Oyunlar (Diğer), Oyunlaştırma, Artırılmış Gerçeklik, Bilgisayar Grafikleri, Bilgisayar Destekli Tasarım, Dijital Oyun Tasarımı, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Görsel Tasarım, Grafik Tasarımı, İllüstrasyon, Güzel Sanatlar
Prof. Dr. Ayşe GÜLER KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0003-4329-8460
Görsel Sanatlar (Diğer), Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat ve Edebiyat, El Sanatları, Plastik Sanatlar
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Gül ÇETİN KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0001-8665-8038
Seramik Tasarımı
Dr. Öğretim Görevlisi Banu Burçin ÖZTUNÇ BEYKOZ ÜNİVERSİTESİ, SANAT VE TASARIM FAKÜLTESİ
Disiplinlerarası Sanat, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Seramik Tasarımı, Güzel Sanatlar Eğitimi
Bilgisayar Yazılımı, Veri Madenciliği ve Bilgi Keşfi, Büyük Veri
Doç. Dr. Ceren GÜNERÖZ ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Kültürel Miras Turizmi, Ziyaretçi ve İzleyici Çalışmaları, Eleştirel Miras, Müze ve Arşiv Çalışmaları, Kültürel Miras, Arşiv ve Müze Çalışmaları (Diğer)
Doç. Dr. Emel TÜZEL İŞERİ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Emin BAKAN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON BÖLÜMÜ 0000-0003-1160-5294
Prosedürel İçerik Üretimi, Canlandırma-Animasyon, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon
Doç. Engin ÜMER Ordu Üniversitesi GSF Resim Bölümü
Resim, Güzel Sanatlar, Sanat Teorisi, Görsel Kültür
Prof. Fethi KABA Anadolu Üniversitesi
Canlandırma-Animasyon
Görsel Kültür, Genel Türk Tarihi, Video Sanatı, Resim, Kentsel Estetik, Estetik
Doç. Dr. Gülder EMRE İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Plastik Sanat Eserleri Restorasyonu ve Konservasyonu
Dr. Öğr. Üyesi Hülya GÜCÜKO NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0002-7708-8720
Resim, Güzel Sanatlar
Bilgisayar Oyunları ve Animasyon, Fotoğraf, Disiplinlerarası Sanat, Resim
Plastik Sanatlar, Sanat ve Edebiyat, Güzel Sanatlar Eğitimi, Resim
Resim, Grafik Tasarımı
Levent ÇORUH ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Canlandırma-Animasyon, Göstergebilim, Dijital Oyun Tasarımı, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon
Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Grafik Tasarımı
Dr. Öğr. Üyesi Mert YAVAŞCA ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0002-6280-6056
Çağdaş Sanat, Sanat Felsefesi, Dijital ve Elektronik Medya Sanatı, Güzel Sanatlar, Baskı Resim, Disiplinlerarası Sanat, Resim, Resim Tarihi, Sanat Tarihi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KONUK KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Eski Kumaş Desenleri
Seramik Tasarımı, Plastik Sanatlar, El Sanatları, Geleneksel Türk Sanatları
Dr. Öğr. Üyesi Münire YILDIZ Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Tasarımı Bölümü 0000-0003-2064-9555
Multimedya Tasarımı, Video Tasarımı, Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Bilgisayar Destekli Tasarım, İllüstrasyon, Görsel Tasarım, Grafik Tasarımı, Gülmece / Karikatür, Web Tasarımı, Sanal Gerçeklik, Dijital Oyun Tasarımı
Doç. Dr. Müyesser Nilüfer KİRAZ MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
Sanat Eserleri Restorasyonu ve Korunması, Plastik Sanat Eserleri Restorasyonu ve Konservasyonu, Malzeme / Analiz, Küçük Objeler Restorasyonu
Doç. Dr. Nur CEMELELİOĞLU YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-3482-138X
Etkileşim ve Deneyim Tasarımı, Sanat ve Edebiyat, İnteraktif Medya, Göstergebilim, Grafik Tasarımı, Tasarım
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz BOZDEMİR Çankırı Karatekin Üniversitesi 0000-0002-1995-060X
Güzel Sanatlar, El Sanatları, Seramik ve Cam Tasarımı, Seramik Tasarımı
Disiplinlerarası Sanat, Fotoğraf, Fotoğraf, Video ve Lens Tabanlı Uygulama
Dr. Öğr. Üyesi Semra KILIÇ KARATAY AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, EĞİİTİM FAKÜLTESİ 0000-0002-0773-5021
Eski Kumaş Desenleri, Halı-Kilim ve Dokuma, Geleneksel Türk Sanatları
Video Tasarımı, Dijital Oyun Tasarımı, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon
Doç. Dr. Subhan EKŞİOĞLU Sakarya University, Faculty of Education, Hendek, Sakarya, Turkey 0000-0002-5471-627X
Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Hayat Boyu Öğrenme, Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Hizmetiçi Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi Tuba BİLİRDÖNMEZ NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-0916-0938
Grafik Tasarımı
Prof. Dr. Uğur ATAN Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü 0000-0002-3784-1773
Görsel İletişimde Bilgisayar Destekli Tasarım, Canlandırma-Animasyon, Görsel Tasarım, Grafik Tasarımı, İllüstrasyon, Görsel İletişim Tasarımı (Diğer), Güzel Sanatlar
Dr. Öğr. Üyesi Yunus KAYA KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0002-3668-3320
Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Plastik Sanatlar, Güzel Sanatlar, Çağdaş Sanat, Resim
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÖZÇEVİK CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ, HASAN FERDİ TURGUTLU TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Ağ Oluşturma ve İletişim, Bilgisayar Yazılımı, Bulut Bilişim
İllüstrasyon, Kültürlerarası İletişim, Sanat ve Edebiyat, Tasarım, Video Tasarımı, Grafik Tasarımı, Göstergebilim, Reklamcılık
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÖZDEMİR GİRESUN ÜNİVERSİTESİ
Sanat Tarihi, Plastik Sanatlar, Disiplinlerarası Sanat, Resim, Görsel Kültür, Resim Tarihi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Güzel Sanatlar
Sinema (Diğer), Canlandırma-Animasyon, Dijital Oyun Tasarımı, Medya ve İletişim Eğitimi, Radyo-Televizyon, Sanat ve Edebiyat, İletişim ve Medya Çalışmaları, Göstergebilim, Sanat Eğitimi (Diğer)
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk ÇİFTCİ KÜTAHYA SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ, SİMAV SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Ekran ve Dijital Medya (Diğer), Fotoğraf, Yeni Medya, Video Tasarımı, Multimedya Tasarımı, Grafik Tasarımı, Göstergebilim
Doç. Dr. Özlem KUM tokat gaziosmanpaşa üniversitesi 0000-0002-6567-7974
Video Tasarımı, Yeni Medya, Grafik Tasarımı
Doç. Özlem GÖK ERCİYES ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 0000-0002-2589-8369
Resim, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Disiplinlerarası Sanat, Göstergebilim
Doç. Dr. İlkay Canan OKKALI Trabzon Üniversitesi Güzel Sanatlar Ve Tasarım Fakültesi 0000-0003-1817-4060
Güzel Sanatlar, Performans Sanatı, Resim Tarihi, Çağdaş Sanat
Doç. Dr. Şeyda ERASLAN TAŞPINAR Ataturk University, Faculty of Education of Kazım Karabekir, Department of Education of Fine Arts , Department of Painting Education 0000-0002-5407-6030
Güzel Sanatlar Eğitimi, Resim
Dr. Öğr. Üyesi Şükrü AZİZİ BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar Eğitimi, Halı-Kilim ve Dokuma

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi, ulusal ve uluslararası alanda bilim, kültür, sanat ve tasarım alanındaki güncel gelişmeleri içeren makaleler, alandaki araştırma, inceleme, yorum ve derleme çalışmaları akademik bir yaklaşım ile paylaşılmasını; bilim, kültür, sanat ve tasarım alanındaki insanları iletişimini ve bilgi birikimi aktarımını sağlamak üzere çıkarılan bir yayındır. Ayrıca okuyucunun farklı bilim, kültür sanat ve tasarım türleri ile ilgili kültürel bilgi seviyesini arttırmak, bilim, kültür, sanat ve tasarıma bakış açısında çeşitlilik kazandırmak da derginin hedefleri arasındadır.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisinde ulusal veya uluslararası düzeyde genel anlamda sosyal ve beşeri bilimler alanındaki, özel anlamda ise kültür, sanat ve tasarım alanındaki makalelere yer verilir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, alanın diğer disiplinlerle ilişkisini ortaya koyma, uygulamalı çalışmaların sonuçlarını akademik bir yaklaşımla sunma, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınır. D-Sanat dergisinde yayımlanacak makalelerin daha önce başka yayın organında yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere kabul edilmemiş olması gerekir. Sempozyum veya kongre gibi bilimsel toplantılarda sunulan bildirilerde bilimsel toplantının adı, yeri ve tarihi belirtilmelidir. Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası anılmalıdır.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi hakemli, akademik, süreli ve elektronik ortamda yayımlanan dergidir.

D-Sanat makale şablonu için tıklayınız.

D-Sanat telif hakkı devir sözleşmesi formu için tıklayınız.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisinde yayımlanması önerisi ile gönderilen makaleler, Türk Dil Kurumu yazım kurallarına göre yazılmalıdır ve aşağıda belirtilen ilkelere uymasına özen gösterilmelidir. Yapılan ön incelemede, D-Sanat Dergisinin yazım kurallarına/ilkelerine, amaç ve kapsamına uymadığı tespit edilen, makale şablonuna uymayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Dergimize makale gönderiminde, 'D-Sanat Dergisi Makale Şablonu' kullanılmalıdır. D-Sanat Dergisi makale şablonu kuralına uymayan makaleler reddedilir.

Makalenin başlığı, makalenin içeriğini yansıtmalıdır. Başlığın tamamı 11 punto ve koyu (bold) olacak şekilde büyük harflerle sayfaya ortalanarak yazılmalıdır. Makalenin İngilizce başlığı da Türkçe başlığın hemen altında ortalı bir biçimde yazılmalıdır.

Yazar(lar)ın ad(lar)ı ve soyad(lar)ı başlığın hemen altında ilk harfler büyük olacak şekilde yer almalıdır. Yazar(lar)ın unvanı, varsa bağlı oldukları kurum, iletişim bilgileri ve elektronik posta adresleri ise yazar isimlerine yıldız (*) simgesi ile dipnot verilerek sayfanın altında yer almalıdır.

-Öz/Abstract: Makale başlığının ve yazar isimlerinin hemen altında 250 kelimeyi geçmeyen Türkçe “Öz” ve İngilizce “Abstract” sunulur. Öz/Abstract girinti vermeden, iki yana dayalı, tek satır aralığı ve 10 punto ile yazılmalıdır. Öz’de; araştırmanın gerekçesi, yani niçin yapıldığı, ne yapıldığı, nasıl yapıldığı (araştırmanın yöntemi, araştırma türü; veri toplama ve değerlendirme süreci) ve en temel bulgu/bulgular, en temel sonuç/sonuçlar ve gerekiyorsa, çözüm önerileri sunulur. Sonuna kaynakça eklenir.

-Anahtar Kelimeler/Keywords: Öz’den sonra bir satır boşluk bırakılarak konuyu en iyi şekilde ifade eden en az üç, en fazla beş adet anahtar kelime yazılmalıdır. Kelimelerin her birinin baş harfleri büyük olmalıdır.

D-Sanat Dergisi’ne gönderilen yazılar, öz/abstract ve kaynakça hariç en fazla 30 sayfa olmalıdır. Microsoft Word ortamında Calibri yazı karakteri kullanılarak, 11 punto ve 1 satır aralığı ile yazılmalıdır. Sayfa boyutu A4, sayfa kenar boşlukları ise “üst: 3 cm alt: 3cm sol: 3.5 cm, sağ: 3 cm olmalıdır. Paragraf girintisi: 1,25 cm olmalıdır.

Metin içinde vurgulanması gereken kısımlar, eğik harflerle ya da çift tırnak içinde yazılarak verilmelidir. Aynı anda hem italik hem de çift tırnak kullanımı ile vurgulamalar yapılmamalıdır. Metin içinde koyu (bold) harflerle ya da tek tırnak ile yapılan vurgulamalara asla yer verilmemelidir. 4 satıra kadar olan doğrudan alıntılar da çift tırnak içerisinde gösterilmelidir. Tek tırnak yalnızca doğrudan yapılan alıntılar içerisinde yer alan tırnak işaretlerini belirtmek içindir.

Makalede kullanılan bölüm başlıkları ve alt başlıklar 11 punto ile yalnızca ilk harfleri büyük olacak şekilde, koyu (bold) karakterlerle yazılmalıdır. Bölüm başlıkları ve alt başlıklardan sonra herhangi bir noktalama işareti kullanılmamalıdır.

Metin içinde kullanılan görsellerin alt bilgileri (sanatçının adı, yapıtın adı, tarihi, malzeme/teknik, türü, video çalışması ise süresi, bulunduğu koleksiyon, müze vb.) eksiksiz bir biçimde 9 punto ile görsellerin hemen altında ortalı olacak şekilde yazılmalıdır. Görsel ile görsel bilgileri arasında, tek satır aralığı ile bir boşluk bırakılmalıdır. Ayrıca metin içinde ilgili yerlerde, kullanılan görsellere referans (Görsel 1 gibi) verilmelidir. Görsel numarası koyu harflerle yazılmalı ve nokta ile bitmeli, ardından görsel bilgileri yazılmalıdır (Örnek 1). Görseller 150 dpi, 9x12 cm ölçülerinde olmalıdır. Makalede yer verilen tüm görsellerin alıntılandığı kaynaklar, kaynakçanın sonunda görsel kaynaklar başlığı altında verilmelidir.

Tablo bilgileri verilirken görsel yazım kurallarına uygun hareket edilmelidir. Tablo makale şablonunda olduğu gibi tablonun alt kısmında yer almalıdır. Tablo bilgileri ile tablo arasında, tek satır aralığı ile bir boşluk bırakılmalıdır.

Alanda standart olmayan kısaltmalar özette ilk kullanılışında tanımlanır. Makalenin tümünde kısaltmaların tutarlı kullanılmasına dikkat edilir.

Metin içi kaynak gösteriminde, aşağıda verilen örneklerdeki plana uyulmalıdır.

Örnekler:

• Tek/iki yazarlı çalışmanın alıntı yapılan belirli bir bölümüne yapılan göndermelerde sıralama, yazar soyadı, tarih ve sayfa numarası biçimindedir.

(Becer, 1999:35).

• Aynı soyada sahip iki yazarlı bir kaynağa yapılan metin içi atıflarda yazar isimlerinin baş harfi yazılmalıdır.

(Ambrose G. ve Harris P., 2012: 56).

• Tek/iki yazarlı çalışmanın geneline yapılan göndermelerde yalnızca yazarın soyadı ve tarih belirtilmelidir.

(Becer, 1999).

(Ambrose G. ve Harris P., 2012).

• Çok yazarlı yayınlar için; ilk yazarın soyadı verildikten sonra “vd.” tanımlaması kullanılmalıdır.

(Ocvirk vd., 2015:112).

• Gönderme yapılan kaynaklar birden fazlaysa, noktalı virgülle ayrılmalıdır.

(Becer, 1999:72; Tepecik, 2002:34; Armstrong, 2012:65).

• Yazarı olmayan sözlük, ansiklopedi, haber, tanıtım yazısı benzeri kaynaklarda yalnızca yayının adı, varsa cilt numarası, yılı ve sayfası belirtilmelidir.

(Anons, 1993:23).

• Tarihi bilinmeyen kaynaklara yapılan göndermelerde yazarın soyadı, sayfa numarası verilmeli ve tarih yok anlamına gelen t.y. kısaltması kullanılmalıdır. Sıralanışı örnekteki gibi olmalıdır.

(Özsezgin, t.y. :31).

• Metin içi alıntıda gönderme yapılan yazarın adı veriliyorsa, hemen ardından kaynağın yayın tarihi ve sayfa numarası yazılmalıdır.

Tepecik (2002:34)’in de belirttiği gibi…

• Aynı yazarın, aynı yıla ait birden fazla çalışması için “a, b, c...” tanımlamaları kullanılmalı (1974a, 1974b gibi) ve kaynakçada da aynı şekilde yazılmalıdır.

Metin içinde;

(Özsezgin 1974a:18-19), (Özsezgin 1974b:67-71).

Kaynakçada;

Özsezgin, K. (1974a). “Bir Yarışma ve Bir Serginin Türk Resmine Getirdikleri”, Milliyet Sanat, Sayı 107, 22 Kasım, s.18–19.

Özsezgin, K. (1974b). “Bir Serginin Ardından”, Kültür ve Sanat, Sayı 3, Aralık, s.67–71.

• İkincil kaynaklardan yapılan alıntılar aşağıdaki gibi gösterilmelidir.

(Dietz’den akt. Berktay, 2003:120).

• Kişisel görüşme ve yazışmalarda, görüşme yapılan kişinin soyadı ve tarih verilmelidir. Ayrıca kaynakçada görüşme ile ilgili detaylar açık biçimde yazılmalıdır.

(Ortaylı, 2017).

Doğrudan Alıntılar

Dört satırı geçmeyen doğrudan alıntılar tırnak içerisinde normal (dik) yazı karakteri ile yazılarak belirtilmelidir. Dört satırdan daha fazla olan alıntılar soldan 1,5 cm içeriden başlayacak şekilde, tırnak işareti kullanmadan 10 punto, normal (dik) yazı karakteri ve tek satır aralığı ile blok halinde verilmelidir.

Kaynakça

Kaynakçada yalnızca ana metinde gönderme yapılan kaynaklara yer verilmeli ve yazar soyadına göre alfabetik bir sıra izlemelidir. Soyad, yalnızca ilk harfi büyük olacak şekilde paragraf girintisi verilmeden yazılmalıdır. Bir yazarın birden çok çalışması kaynakçada yer alacaksa yayın tarihine göre eskiden yeniye doğru bir sıralama yapılmalıdır. Makalenin sonunda yer alacak olan “Kaynakça” bölümünde, kitap, makale vd. aşağıdaki örneklere uygun olarak belirtilmelidir. İnternet kaynakları ve görsel kaynaklar ise ayrı başlıklar altında toplanmalıdır.

Kaynakça Yazımına Örnek:

- Kitap

Tansuğ, S. (1995). Resim Sanatının Tarihi, 3. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.

İpşiroğlu M. ve İpşiroğlu N. (2009). Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, 3. Basım, İstanbul: Hayalbaz Kitap.

Chadwick, W. (2007). Women, Art and Society, Fourth Edition, London: Times & Hutson Ltd.



-Çeviri Kitap

Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayını.

Saehrendt, C. ve Kittl S. T. (2012). Bunu Ben de Yaparım!, çev. Zehra Aksu Yılmazer, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

-Kitap İçi Bölüm

Rajchman, J. (2013). “Çağdaş: Yeni Bir Fikir mi?”, Çağdaş Sanat Nedir?, ed. Ali Artun ve Nursu Örge, İstanbul: İletişim Yayınları, s.19-35.

-Editörlü Kitaplar

Hall, S. (1999). “İdeolojilerin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü”, Medya, İktidar, İdeoloji, der. Mehmet Küçük, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.

Akşin, S. vd. (2000). Çağdaş Türkiye 1908-1980, ed. Sina Akşin, 6. Basım, İstanbul: Cem Yayınevi.

-Makaleler

Acar, A. (2015). “Bir Görsel İletişim Alanı Olarak Film Jenereği”, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Sayı 14, s.11-21.

-Tezler

Aliyazıcıoğlu, Ö. (2011). 20. YY. Sonrası Tiyatrosunu Biçimlendiren Tasarım Dinamikleri Işığında Modern Sahneleme Gereksinimlerine Yanıt Verebilecek Bir Sahne Modeli Önerisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı.

-Bildiriler

Şenyapılı, I. (2006). “Resimde Simge”, Sanat ve …, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 8. Ulusal Sanat Sempozyumu, 18-20 Ekim, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, s.497-522.

-Ansiklopediler

Evren, B. (1984). “Cumhuriyetten Önce Türkiye’de Fotoğraf”, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İstanbul: İletişim Yayıncılık, Cilt 3, s.788-791.

-Gazete

Anday, M. C. (1978). “Devlet ve Kültür”, Cumhuriyet, 13 Ocak, s.2



-İsimsiz Kaynaklar

_______, (1961). Eski Eserler ve Müzeler Komitesi Raporu (29 Ocak 1961-10 Mart 1961), Ankara: Milli Eğitim Basımevi.

-Görüşmeler

Ortaylı İ., (2017). İlber Ortaylı ile Topkapı Sarayı’nda yapılan görüşme, İstanbul: 10 Mayıs.

- İnternet Kaynakları

(Metin içerisinde dipnot gösterimi ile belirtilen tüm internet kaynakları kaynakçaya ayrı bir başlık altında eklenmelidir)

-Yazarı Belli Olan Elektronik Kaynaklar

Gombrich, E. H. (2000). Art and Illusion, Eleventh Edition, Princeton University Press, https://openlibrary.org/books/OL17006725M/Art_and_illusion#editions-list, Erişim tarihi: 08.03.2019.

Artun A. (2019), “Resim Heykel Müzesini Kim, Nasıl Yönetecek?”, http://www.aliartun.com/, Erişim tarihi: 29.07.2020.

Sönmez, N. (2014). “Sanatın Üretim ve Paylaşım Süreçleri”, Lebriz Sanal Dergi, http://www.lebriz.com/pages/lsd.aspx?lang=TR§ionID=17&article ID=1199, Erişim tarihi: 20.06.2016.

-Yazarı Belli Olmayan İnternet Kaynakları

“Sanat”, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid= TDK.GTS.59b66250d65197.75476351, Erişim tarihi: 11.09.2017.

“Sanat”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Sanat, Erişim tarihi: 13.05.2020.

“Resim Heykel Müzeleri, https://guzelsanatlar.ktb.gov.tr/TR-2410/resim-ve-heykelmuzeleri.html, Erişim: 13.09.2020.

- Görsel Kaynaklar (Kaynakçanın sonunda ayrı bir başlık altında eklenmelidir).

Görsel 1. Rego, “Nanny, Küçük Ayılar ve Öcü”, 1984, Tuval Üzeri Akrilik, Tate Gallery. http://www.tate.org.uk/art/artworks/rego-nanny-small-bears-and-bogeyman-t03839, Erişim tarihi: 10.02.2017.

Görsel 2. NBC Amblemi, 1986. Ivan Chermayeff& Tom Geismar. https://www.logodesignlove.com/all-about-chermayeff-and-geismar, Erişim tarihi: 24.11.2020.


D-Sanat Dergisi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından yılda iki kez yayımlanan (Mart, Eylül) uluslararası hakemli bir dergidir.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisi; sanat ve tasarım alanında yürütülen araştırma, inceleme ve değerlendirmeleri bir araya getirmeyi amaçlayan, disiplinlerarası yaklaşımlara açık, süreli bir dergidir. Sayısal ortamda yayımlanan dergimiz, alandaki akademik/bilimsel tartışmalara katkı sağlamayı ve yeni açılımlar getirmeyi amaç edinmiştir. Aynı zamanda, kültür, sanat ve tasarım ile ilgili yaklaşımların, yöntemlerin ve deneyimlerin, özgün ve analize dayalı araştırmaların paylaşıldığı bir dergidir. D- Sanat Dergisi, kültür, sanat ve tasarım alanında çalışan akademisyen ve araştırmacıların bilgi ve birikimlerini içeren çalışmaları paylaşmalarına olanak sağlamaktır.

Makaleler, D-Sanat Dergi Park sayfası üzerinden sisteme yüklenmelidir.

Yazarlar https://orcid.org/register adresinden ORCID ID (araştırmacı akademik kimliği) almalıdır.

Dergide çift-kör hakemlik sistemi benimsendiğinden hakemlerin ve yazarların hakları saklı tutulur. Bu nedenle yayımlanması için önerilen makalelerin sisteme MS Word belgesi olacak şekilde (isimli ve isimsiz) iki kopya halinde yüklenmesi gerekmektedir.

Dergide yayınlanması talebi ile gönderilen makalelerin daha önce başka bir yerde yayınlanmamış olması gerekir. Aynı sayıda bir yazarın birden fazla makalesi yayımlanamaz (çok yazarlı makaleler dahil).

Bilimsel bir toplantıda sunulmuş ancak basılmamış bildirilerden üretilmiş makaleler, dipnotta açıkça belirtilmesi koşuluyla değerlendirmeye alınabilir. Bir araştırma kurumu veya kuruluşu tarafından desteklenen çalışmalarda desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin ismi, (varsa) tarih, sayı ve numarası anılmalıdır.

Yazarlar, alanında katkısı olduğu düşünülen, yabancı dilde yayımlanmış metinlerin Türkçe çevirileri ile de dergimize başvurabilirler. Ancak bu durumda, makalenin yazarından/hak sahibinden alınmış bir izin belgesinin ve metnin özgün halinin sisteme yüklemesi gerekmektedir. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D- Sanat Dergisinde yayımlanan yazıların bilimsel, etik ve yasal sorumlulukları yazar(lar)a aittir.

Yayınlanan makalelerin her türlü telif hakkı Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi D-Sanat Dergisine aittir. Ayrıca, yazarların makale başvurularını D-Sanat Telif Hakkı Devir Sözleşmesi Formu ile birlikte yapmaları gerekmektedir.

Hiçbir ad altında yazar veya kurumundan ücret alınmaz.